BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

jum click here


Click here for Myspace Layouts

tic toc

Thursday, 15 September 2011

Sifat 'Terpuji' Rakyat Malaysia

 Berbeza plak di Malaysia.. arrr hmmm urmmm.. tgklah gambar kt bawah ni sendiri..



Ini kes lori bawak beras eksiden, ramai yg dtg 'bantu' kutip beras berterabur atas jalan raya.. Ramai yg mengaut keuntungan mkn beras percuma stok sebulan.




Hahh atas ni pulak kes jip eksiden bawak duit syiling berterabur atas jalan raya.. Lagi ramai dtg 'bantu' kutip duit dari membantu mangsa..

Tapi yang peliknya kat bawah ni...




PASAL APA TAK DAK SAPA PULA NAK KUTIP??
Sedangkan keenam2 gambar di Malaysia itu ADALAH HARAM..


Hahaha…Inilah Malaysiaku tercinta. Shatuuu…Malaysia…..

10 comments:

~Nana 귀여운~ said...

uih, beras ngan duit syiling bleh la lagi kutip sebab bende yang halal dipegang,kalau guna pakai je HARAM,,tapi kalau BABIII..haram dipegang dan makan..haha :D

teratai said...

rakyat Malaysia mmg x bertanggungjawabnya, jika tak, tak kan ada papan tanda tulis 'TAK RASA BERSALAH KE MEMBUANG SAMPAH DARI KENDERAAN ANDA?',tupun 'haram' sbb mengotorkan alam sekitar yg menjadi tanggungjawab kita menjaga amanah Allah ini......

tunz said...

hahahahhah..

moon said...

nice topic...=)

yahaya said...

takut kena sondol..

Asyraf Azizan said...

haha. penah saksi kan kejadian ni mcm ni secara live. lori bwk ikan terbalik. smua org dok serbu ikan2 tersebut.lagi2 ikan yang mahal2

Liefde Ain said...

huhu :) biasa la tu, mentality org malaysia.. kdg2 yg nampak halal tetapi haram nak je buat, yg haram konon2 nye mmg haram habes la.. wallahualam..

noornazuha said...

hahaha.sebab Khinzir tu payah nak tangkap..hahaha,asik lari

Mizan said...

tue la rakyat kita..=)

Qaseeh Tolia said...

Kah!Kah..tergelak la akak dik..mu punya entry ni...TERBAIKKKKKKK

lets click !